کوچه پس کوچه های تنهایی

خدایا! چگونه زیستن را تو بمن بیاموز٬ چگونه مردن را خود خواهم آموخت.

کوچه پس کوچه های تنهایی

خدایا! چگونه زیستن را تو بمن بیاموز٬ چگونه مردن را خود خواهم آموخت.

 

عشق بهترین نغمه در موسیقی زندگی است. انسان ِ بدون عشق، هرگز با همسرائی باشکوهِ بشریت ‏همنوا نخواهد شد.

 روک شنایدر

 

برای رسیدن به آرامش باید دری آهنین به روی گذشته وآینده کشید و تنها به حال اندیشد.

دیل کارنگی

زندگی

زندگی بسیار ساده و زیباست٬ اگر با مفهوم دوستی و عشق آشنا باشیم. اگر دنبال فرصتی برای تلافی نباشیم. اگر اعمال خودمان را ناآگاهانه و کارهای دیگران را آگاهانه نپنداریم. اگر فکر کنیم شاید این آخرین فرصت باشد. اگر به دیگران اجازه دهیم دوستمان بدارند. اگر نقاب از چهره برداریم. اگر ... 

بیایید همدیگر را دوست بداریم فارغ از درخواستهای انسانی.

 

نگار من

   امید نوبهار من

               لبی به خنده باز کن

                          ببین چگونه از گلی

                                   خزان باغ ما بهار می‌شود

زندگی

 

زندگی بسیار بسیار مهمتر از آن است که درباره آن جدی صحبت کنیم.

                                                                            اسکار وایلد

جهان در درون ماست

«ما در جهان نیستیم٬ جهان در درون ماست!» در هر انسان نقش کل بشریت ترسیم شده‌است. دیدگاه کل نگرانه کیهان به ما می‌آموزد که هر یک از ما نمونه کوچکی از کل عالم هستیم و هر یک از ما تمامی دانش کل عالم را دارا می‌باشیم.

 

«در هر قطره٬ اقیانوسی نهفته است و در هر سلول٬ شعور کل بدن جا دارد.» همه ما توان٬ نیرو٬ خلاقیت و حس همدردی داریم و همه ما از ویژگی‌هایی مانند زیاده خواهی٬ شهوت٬ خشم و ناتوانی برخوردار هستیم. هیچ خصلت٬ ویژگی یا جنبه‌ای نیست که ما نداشته‌باشیم. ما سرشار از نور٬ عشق و درخشندگی الهی هستیم و به همان اندازه آکنده از خودخواهی٬ پنهانکاری و کینه‌توزی می‌باشیم. ما باید تمامی جهان را در خود جا دهیم. باید همه جنبه‌های خود را درک کنیم و دوست بداریم تا بتوانیم انسانی تمام و کمال باشیم. ذهن کیهانی به ذهن انسانی شبیه است. هنگامی که بگذاریم انسان بودن ما، جهانی بودن ما را پذیرا گردد، به سادگی می‌توانیم هر چه بخواهیم، بشویم.

 

بسیاری از ما در اتاق‌های بسیاری را بسته‌ایم و فراموش کرده‌ایم که روزگاری کاخی باشکوه بودیم.(کاخ٬ استعاره‌ایست تا به یاری آن بتوانید عظمت وجود خود را دریابید.) به تدریج پذیرفته‌ایم که ما فقط یک خانه کوچک دو اتاقه و مخروبه هستیم. اکنون مجسم کنید٬ کاخ شما مکانی‌ست که تمامی وجودتان را چه خوب و چه بد در خود جای می‌دهد و همه ویژگی‌های موجود در این سیاره در شما یافت می‌شود. یکی از اتاق‌هایتان عشق است٬ یکی شجاعت٬ یکی وقار و دیگری بزرگواری! تعداد اتاق‌ها بی‌شمار است؛ خلاقیت٬ لطافت٬ درستی٬ اصالت٬ سلامت٬ اعتماد به نفس٬ جذابیت٬ قدرت٬ خجالت٬ نفرت٬ زیاده‌خواهی٬ بی‌مهری٬ تنبلی٬ خودپسندی٬ بیماری و بدی از جمله اتاق‌های کاخ شما هستند. هر اتاق بخشی ضروری از ساختمان است و نقطه مقابل هر اتاق نیز در جایی از کاخ شما وجود دارد. خوشبختانه ما هیچ‌گاه به کم‌تر از آنچه می‌توانیم باشیم٬ راضی نمی‌شویم. نارضایتی ما از خود موجب می‌شود که به جست و جوی اتاق‌های گمشده کاخمان بپردازیم. فقط از طریق باز کردن یکایک اتاق‌های کاخمان است که به بی‌همتا بودن وجود خود پی می‌بریم.

 

اگر واقعا خواهان آن هستید که مسیر زندگی خود را دگرگون سازید٬ باید درون کاختان بروید و درها را یکی یکی باز کنید. باید جهان درونتان را جست و جو نمایید و آنچه را که طرد کرده‌اید٬ باز پس گیرید. فقط در حضور کل وجودتان است که می‌توانید شکوه و جلال خود را درک کنید و از تمامیت و بی‌همتایی زندگی‌تان لذت ببرید.

 

کتاب نیمه تاریک وجود-دبی فورد