کوچه پس کوچه های تنهایی

خدایا! چگونه زیستن را تو بمن بیاموز٬ چگونه مردن را خود خواهم آموخت.

کوچه پس کوچه های تنهایی

خدایا! چگونه زیستن را تو بمن بیاموز٬ چگونه مردن را خود خواهم آموخت.

سخن بزرگان

همیشه بدنبال سرنوشتی بهتر برای خود باش، و اگر کسب دانش آرمانت است هر آنچه در این مسیر رنج ببری ارزشش را دارد.

ارد بزرگ

اندوه و نشاط همواره دوشادوش هم سفر کنند و در آن هنگام که یکی بر سفره ی شما نشسته است، دیگری در رختخوابتان آرمیده باشد. شما پیوسته چون ترازویید بی تکلیف در میانه اندوه و نشاط.

جبران خلیل جبران

سخن بزرگان

برای کسی که اندیشه عدم خشونت را در خود پرورده است تمام عالم یک خانواده است. نه ترسی به دل دارد و نه کسی از او می ترسد .

ماهاتما گاندی

و بدان! کسی که پیش ما مرد است٬ پیش مردم، کودک است و کسی که پیش مردم، مرد است، پیش ما نامرد! جوانمرد خندید و کودکی را برگزید. (ابوالحسن خرقانی)

همه‌ی ما در درونمان کودکی داریم٬ که بخش احساسی و عاطفی وجود ماست. این کودک٬ بازیگوش و شهودی و خلاق و خودانگیخته است. اگر چه اغلب اوقات زیر نقاب بالغانه‌یی که به چهره می‌زنیم پنهان می‌ماند. کلید انس و الفت در روابط٬ شادابی و طراوت و تندرستی٬ کشف گنجینه‌های درون و آگاهی از ضمیر نورانی خویشتن٬ جملگی در دستهای اوست.

این کودک عزیز٬ بخش ارزشمند و نازنین وجودتان و منتظر توجه هشیارانه شماست. (کتاب شفای کودک درون)

 

اشکهای دیگران را مبدل به نگاههای پر از شادی نمودن بهترین خوشبختی هاست .

 بودا

سخن بزرگان

 

محبت٬ نیرومندترین قدرتی است که جهان در اختیار خود دارد و در عین حال ساده ترین نیرویی است که بتوان تصور کرد. (ماهاتما گاندی)

 

نامه پرماجرا

نامه 15 ساله در شکم ماهی

نامه یی که دخترکی 6 ساله، 15 سال پیش نوشته و با بادکنکی روانه آسمان کرده بود، در شکم یک ماهی که از هزار متری عمق اقیانوس صید شد، سر در آورد.

ماهیگیری که این ماهی را صید کرده بود، پس از شکافتن شکم حیوان، کاغذی درون آن یافت که نوشته های روی آن کماکان قابل خواندن بودند و در کنارش تکه یی از یک بادکنک قرمز نیز در معده حیوان قرار داشت. وی کاغذ تا شده را گشود و دید دست نوشته داخل آن متعلق به دخترکی 6 ساله از یک مدرسه ابتدایی در کاوازاکی واقع در 150 کیلومتری محل صید او است. این نامه جزء نامه هایی بود که «ناتسومی شیراهیگ» و دوستانش در مراسم سالگرد 120 سالگی مدرسه شان در سال 1993 نوشته بودند. در متن نامه آمده؛ «مدرسه ما 120 ساله شد... اگر نامه مرا خواندید، برایم جواب نامه را بنویسید.» پشت پاکت نیز آدرس مدرسه نوشته شده بود. ماهیگیر 52 ساله یی که نامه را یافت آن را سورپرایزی جالب خواند و گفت؛ «من سال ها است به این شغل اشتغال دارم ولی این اتفاق به نظرم واقعاً باورنکردنی است.»

نویسنده نامه که اکنون 21 ساله و دانشجوی دانشگاه است در این مورد به روزنامه ها گفت؛ «نمی توانم باور کنم که نامه یی 15 سال دوام بیاورد، آن هم در شکم یک ماهی».

 

به نقل از سایت:http://www.iran-iran.ir