کوچه پس کوچه های تنهایی

خدایا! چگونه زیستن را تو بمن بیاموز٬ چگونه مردن را خود خواهم آموخت.

کوچه پس کوچه های تنهایی

خدایا! چگونه زیستن را تو بمن بیاموز٬ چگونه مردن را خود خواهم آموخت.

سخن بزرگان

کسی که تو را دوست دارد، از تو انتقاد می کند و کسی که با تو دشمنی دارد، از تو تعریف و تمجید می کند.

                        امام حسین (ع)

چراغ هدایت

نجوای امام حسین (ع) با معبود خود:

بار الها من مشتاق تو هستم ... این منم که از یکتا پرستانم، این منم که از ترسنده گان بوده ام، این منم که از بیمناکانم، این منم که از امیدواران مشتاقم، این منم که از مشتاقانم، این منم که از تسبیح گویانم، این منم که از که از درخواست کنندگانم، این منم که ازنیایش پیشگانم، ... ای آخرین خواسته مشتاقان و ای منتهای آروزی امیدواران ... کی پنهان بوده ای تا نیازمند دلیلی باشی که به تو رهنمون شود؟! کی دور شده ای تا آثار و نشانه ها ما را به تو رسانند؟! کور است چشمی که تو را بر خود نگهدار و مراقب نبیند، و زیان زده است داد و ستد کسی که از محبت خود برایش نصیبی قرار نداده ای ... خدایا اکنون مرا (که بی تاب وصالم) از راه پوشش انوار (جمال و جلالت) و رهنمایی (شهود و) بینادلی به خود جلب کن ... تا به بارگاه وصالت بار یابم ... ای معشوق یگانه من، این ذلت عاشقانه من است که پیش رویت عیانست و این حال شکسته و سوز عشق من است که بر تو پنهان نیست از تو وصالت را جویا هستم و به تو بر تو رهنما خواهم پس با تجلی نورت مرا به خود رهنمون شو و با (خلوص و) صدق عبودیت مرا نزد خود به پای دار ... به آستان تو پیوسته ام دورم مکن و بر درگاهت ایستاده ام مرا مران ... تویی که انوار (تجلیات جمال)خود را در دلهای اولیائت تاباندی تا تو را شناختند و به یکتایی ستودند، تویی که بیگانگان را از دل عاشقانت زدودی تا جز تو را دوست ندارند و پناهی نگیرند ... چه دارد آنکه تو را ندارد؟ و چه ندارد آنکه تو را دارد؟ ... ای آنکه شیرینی انس خود را به دوستدارانت چشاندی ... با رحمتت مرا بطلب تا به وصالت رسم و با فضلت مرا جذب کن تا یکسر به تو رو کنم ...

 

به نقل از سایت موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران

چند نکته طنز آمیز درباره مردان !!

دوست دارم مردها مردانه رفتارکنند٬ یعنی محکم و کودکانه. (فرانسواز ساگان)

بیشتر مردها دو آرزوی بزرگ دارند. اول داشتن خانه و دوم داشتن ماشین برای فرار از خانه . (دبلیو.جی.کامر)

بهترین راه برای فراموش نکردن روز تولد خانمتان این است که یک بار فراموشش کنید. (جوزف.ای.کاسمن)

باستان شناس بهترین شوهری است که زنها می توانند داشته باشند٬ چون هرچه سن‌شان بالا می‌رود علاقه شوهرشان به آنها بیشتر می شود. (آگاتا کریستی)

مردها به سه دسته تقسیم می‌شوند: خوش‌قیافه‌ها٬ باهوشها و اکثریت. (اف.جی.بنسون)

وقتی مردی در اتومبیل را برای همسرش باز می‌کند یا اتومبیل نو است یا خانم. (شاهزاده فیلیپ)

 

نخستین زن ایرانی مسافر جنوبگان

آیرین شیوایی، دانشجوی ایرانی که در قالب یک برنامه علمی دوهفته‌یی به همراه گروهی از محققان و دانشجویان از کشورهای مختلف به سرزمین‌های یخ‌زده قطب جنوب سفر کرده بود ، بامداد چهارشنبه به تهران بازگشت.
شیوایی که نخستین زن ایرانی است که از مبدا ایران به قاره جنوبگان سفر کرده است، بامداد دوشنبه 3 دی 86، تهران را به مقصد پاریس ترک کرد و پس از آن به بوینوس آیرس آرژانتین رفت تا با پیوستن به گروه بین‌المللی در برنامه Students On Ice سفرش را به سوی جنوبگان آغاز کند.
آیرین شیوایی، دانشجوی فیزیک دانشگاه تهران که برای این سفر انتخاب شده بود، همچنین همکار تحریریه ماهنامه نجوم و برنامه تلویزیونی آسمان شب است.
راهنمای این سفر Geoff Green ماجراجو،‌ محیطدان و معلم کانادایی بود که 15 سال راهنمایی گروه‌ها و هیات‌های اعزامی به قطب و سفرهای ماجراجویانه از قطب تا قطب است.
آیرین شیوایی و دیگر مسافران برنامه «دانشجویان بر روی یخ» ، در ابتدای سفرش عازم «اوشوآیا» جنوبی‌ترین شهر جهان در جنوب آرژانتین شده و پس از اقامتی دو روزه و بازدید از منطقه‌ای پر از گل و لای که سال‌های دور پر از یخ بوده است و در اثر گرم شدن زمین ذوب شده‌اند دوباره‌ به اوشوآیا بازگشتند. آنها پس از دو روز با عبور از گذرگاه Drake Passage به نخستین جزیره در جنوبگان به نام جزیره elephant رسیدند و پس از بازدید یک شب در آنجا ماندند.
صبح روز بعد، این مسافران از منطقه‌ای از جزیره موسوم به point wild که آب و هوایی بسیار توفانی دارد بازدید کردند و روز سه شنبه به جزیره Deception رسیدند. این جزیره کالدرایی آتشفشانی است (زمینی که در اثر فعالیت آتشفشانی نشست کرده است) و به دلیل همین فعالیت‌های آتشفشانی محدود با وجود قرار داشتن در عرض های زیر منفی 60 درجه در نواحی ساحلی آن، آب گرم است. این گروه از تنگه Neptune Bellows به خلیج Whaler رسیدند.
گروه دانشجویان بر روی یخ، ‌پنجشنبه گذشته به بازدید جزیره Yalours و Port Lockroy رفت و سپس روز جمعه عازم آخرین مقصد خود در جنوبگان یعنی خلیج Wilhelmina شد. آن‌ها پس از دو روز دوباره به اوشوآیا بازگشتند.
جنوبگان، سردترین، خشکترین، مرتفع ترین و بکرترین قاره جهان است که بیش از 90 درصد آب شیرین جهان به صورت یخ در این قاره جمع شده است و نقش حیاتی در اقلیم زمین دارد. به جنوبی ترین نقطه این قاره (عرض 90-) قطب جنوب گفته می شود.

منبع خبر : جام جم آنلاین

چند نکته طنز آمیز درباره زنان !!


آیینه ضمیر روشن زنان است . بدون رایزنی با او محال است دست به کاری بزنند . ( موریتس . جی . سافیر )
پشت سر هر مرد موفق زنی انگشت به دهان ایستاده . ( بی . دبلیو . الور )
وقتی خداوند مرد را آفرید دید او چنان که بایست تنها نیست پس همدمی برایش خلق کرد تا تنهایی اش را با شدت بیشتری احساس کند . ( پل والری )
زن خطرناک وجود ندارد مردها خودشان آسیب پذیرند . ( پی . بی . دی . بونیان )
یک چیز هست که زنها هرگز نمی توانند از مردها بگیرند . ما زودتر می میریم . ( پی . جی . اورورک )
بسیارند مردهایی که موفقیت خود را مدیون زن اولشان هستند و زن دومشان را مدیون موفقیت خود . ( جیم باکوس )
به زنی که سن و سال واقعی اش را می گوید هرگز نباید اعتماد کرد . از چنین زنی گفتن هر چیز بر می آید . ( اسکار وایلد )
آخر مگر زن چیست ؟ یک اشتباه مطبوع طبیعت . همین . ( هانا کاولی )
هیچ گاه در قوه تشخیص خانمتان چون و چرا نکنید . ببینید با کی ازدواج کرده . ( رونا گریر )
زنها در زندگی عاشق چیزهای ساده می شوند و چه چیز ساده تر از مردها ! ( جی . فاینجر )
بارها سعی کرده ام گرفتاریهایم را به آب بسپرم اما تا حالا نتوانسته ام همسرم را متقاعد کنم به دریا برود . ( جی . کارتر )

" قابل توجه خانمها ، فردا درباره ی آقایان صحبت می کنیم ."

محبت

 

محبت ساده ترین کلام و قدرتمندترین ابزار در دنیا است.