کوچه پس کوچه های تنهایی

خدایا! چگونه زیستن را تو بمن بیاموز٬ چگونه مردن را خود خواهم آموخت.

کوچه پس کوچه های تنهایی

خدایا! چگونه زیستن را تو بمن بیاموز٬ چگونه مردن را خود خواهم آموخت.

صدای پای آب

 

اهل کاشانم .

روزگارم بد نیست

تکه نانی دارم ٬ خرده هوشی ٬ سر سوزن ذوقی

مادری دارم ٬ به تر از برگ درخت .

دوستانی ٬ به تر از آب روان .

و خدایی که در این نزدیکی ست :

لای این شب بوها ٬ پای آن کاج بلند .

روی آگاهی آب ٬ روی قانون گیاه .

.

.

  

زندگی رسم خوش آیندی است .

زندگی بال و پری دارد با وسعت مرگ  ،

پرشی دارد اندازه ی عشق .

زندگی چیزی نیست که لب طاقچه ی عادت از

                                             یاد من و تو برود .

زندگی حس غریبی است که یک مرغ مهاجر دارد .

زندگی سوت قطاری ست که در خواب

                                        پلی می پیچد .

.

.

هر کجا هستم ، باشم ،

آسمان مال من است .

پنجره ، فکر ، هوا ، عشق ، زمین مال من است .

چه اهمیت دارد

گاه اگر می رویند

قارچ های غربت ؟

.

.

زندگی تر شدن پی در پی ،

زندگی آب تنی کردن در حوضچه « اکنون » است

رخت ها را بکنیم :

آب در یک قدمی ست .

.

.

پشت سر خستگی تاریخ است .

پشت سر خاطره ی موج به ساحل صدف سرد

                                      سکون می ریزد .

لب دریا برویم ،

تور در آن بیندازیم

و بگیریم طراوت از آب .

ریگی از روی زمین برداریم

وزن بودن را احساس کنیم .

.

.

کار ما شاید این است

که میان گل نیلوفر و قرن

پی آواز حقیقت بدویم .

 

سهراب سپهری
نظرات 5 + ارسال نظر
حسن یکشنبه 8 مهر 1386 ساعت 08:48 ق.ظ http://hasanazar.blogsky.com

با سلام
برای کسب در آمد انتیرنتی بدون هیچ سرمایه گذاری و مهارتی یه سری به بلاگ من بزنید.

De Los Rios یکشنبه 8 مهر 1386 ساعت 08:49 ق.ظ http://since1989.blogsky.com

تا روزهای دور ... من نیز به انتظار خواهم ماند

بنگری یکشنبه 8 مهر 1386 ساعت 08:58 ق.ظ http://www.bangeree.blogsky.com

سلام
وبلاگ زیبایی داری ...
دلت همیشه شاد باشه
موفق باشی

علی یکشنبه 8 مهر 1386 ساعت 09:58 ق.ظ

کار ما شاید این است
که بی خاطره و بی رویا
«اینک» را زندگی کنیم.

غزال شنبه 14 مهر 1386 ساعت 03:26 ب.ظ http://ghnf.blogsky.com

کارت حرف نداره خوشحالم می کنی اگه به وبلاگم سری بزنی

مرسی عزیزم ٬ حتما این کار را می کنم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد